dissabte, 9 de febrer de 2013

VALLVIDRERA - MOLINS DE REI

Barcelona - Vallvidrera : amb els FGC, trens S1/S2 direcció Terrassa/Sabadell

Baixar a l'estació del Peu del funicular (compte... situeu-vos en els vagons del darrera, perquè el primer i segon, s'aturen dins del túnel i no podríeu baixar). Feu l'enllaç amb el funicular de Vallvidrera (serveix el mateix bitllet-1 zona).

Fem el mateix camí que vaig descriure en la sortida Vallvidrera-St.Feliu de Llobregat : "Al sortir de l'estació aneu a l'esquerra i baixeu per la gran escalinata fins a la Pl. de Vallvidrera. Si voleu fer un "tallat" us recomano el restaurant "Casa Trampa" que té més de 100 anys d'antiguitat i està obert a primeres hores del matí.
Sortim de la Pl. de Vallvidrera pel cr. Mont d'Orsa, és l'únic que fa molta pujada. Arribarem a la Placeta de les Basses d'en Barral (collet de la Vinyassa) i agafarem un carrer a la dreta que indica el camí antic a Sta Creu d'Olorda".

Al arribar al Coll de Can Cuiàs, teníem la intenció d'agafar el mateix corriol que va paral·lel a la carretera fins arribar al Coll de les Torres, però avui els camins estaven tallats per "batuda del porc senglar". Felicito als responsables d'aquestes batudes per la magnífica organització, avisos i senyals que posen per tot el parc de Collserola. Malgrat això sempre hi ha algun "il·luminat" que no fa cas dels avisos i se la juga a rebre una perdigonada.

Seguim doncs per la carretera de Vallvidrera a Sta. Creu d'Olorda (BV-1468), fins el Coll de les Torres. No és una carretera molt transitada, però avui estava ple de ciclistes que com nosaltres no podien fer altres camins.
Des del Coll sí que podíem anar per una pista (oberta per l'organització) en direcció a la torre Margarida i la Torre del Bisbe. La torre Margarida és una construcció en estat runós i davant s'hi troba una font que dur el mateix nom de la torre.

La Torre del Bisbe
 Seguim per la pista que va pel torrent de Can Parellada i passada la torre del Bisbe hi ha un trencall a l'esquerra que ens baixarà fins a la masia de Can Parellada. Baixem per la riera de Sta. Creu fins arribar a una cruïlla de 4 camins, anem cap a la dreta en direcció a la cimentera. Sortim a la carretera de la fàbrica i just al davant mirant a la cimentera es veuen els cartells del camí cap a la torre n'Abadal i la Hípica Rafael.
Seguim endavant per la pista i passada la riera de Ca n'Amigó es troba un desviament a l'esquerra. És millor anar per la pista de la dreta seguint la ruta del parc que et porta a les masies de Ca n'Amigó del Clot i Can Canaris. Nosaltres vam agafar la pista de l'esquerra i vam passar per sota de Ca n'Amigó del Clot i per la vessant sud del Turó de la Garsa fins arribar a Can Païssa, un mas antic molt gran que sembla abandonat.

St. Pere Romaní
Des d'aquí ja es veu St. Pere Romaní si bé el camí és una mica enrevessat però més o menys fàcil d'orientar-se.
L'ermita de St. Pere Romaní està totalment abandonada si bé conserva encara bastant bé la seva estructura. Una llàstima perquè seria un lloc magnífic per les seves vistes des del delta del Llobregat fins a Montserrat.
Baixem per un corriol que diu Castellciuró, és una mica confós, per no dir del tot, al final acabes anant pel mateix fons d'una riera (la Riera d'en Bonet) que està una mica "desembrossada" però que qualsevol semblança en un camí es pura coincidència, malgrat trobar un rètol que deia Molins de Rei. Estem ja a les portes de Molins i passem per sota les vies del tren i a la dreta cap a l'estació.

Estació de Rodalies : Molins de Rei - Cornellà (enllaç amb Trambaix i metro L5)

Cost de la sortida :

Anada = 2 bitllets T10 d'1 zona
Tornada = 2 bitllets T10 de 2 zones

Temps total amb parades : 4 h.