dissabte, 12 de gener de 2013

LES PLANES - MOLINS DE REI

Barcelona - Les Planes: amb els FGC, trens S1/S2 direcció Terrassa/Sabadell. (1 Zona) Arribada a Les Planes a les 8:45 h.

Des de l'estació (215 mt) seguim per la carretera de la Rabassada fins arribar a l'alçada del Restaurant Font de les Planes. Al costat dret hi ha una pista asfaltada que puja i passa per sota la autopista dels túnels de Vallvidrera. Aquest carrer te una forta pendent, trobem també unes escales a la dreta que podem agafar i sortirem més amunt del carrer, a la zona més plana. Després de fer un giravolt a la dreta la pendent es suavitza i comença a planejar, seguim endavant per aquest carrer. Arribem a Can Balasc (1,7 km de la sortida) agafem cap a l'esquerra per la pista que puja, al poc temps arribarem dalt de la carena de la serra de Can Balasc (275 mt). Nosaltres en diem el bosc dels cubells, doncs hi veureu tot de cubells negres penjats dels arbres. Son de l'estació d'estudis biotecnològics de Can Balasc, però és curiós veure com pengen dels arbres.
Com arribar a Molins de Rei
Cost de la sortida : 2 bitllets de la T10

Hi trobem un pal indicador, la direcció Turó de Can Balasc no té sortida. Hem d'anar pel corriol (prohibit a les bicicletes) que baixa.
Un cop arribats al Turó d'en Serra (396 mt) es comença la baixada fins a Sta. Creu d'Olorda (327 mt). Portem recorreguts 7,6 km.A l'alçada d'uns pals d'alta tensió hi ha un corriol petit que va cap al torrent de les Tres Serres, està en molt mal estat, amb molts arbres caiguts i hem preferit anar més avall a trobar un altre corriol que a mà esquerra remunta tot el torrent (150 mt).
Aquest tram és molt perdedor, doncs et trobes amb molts corriols que surten del que fem. Com a referència preneu la línia d'alta tensió que és la que s'ha de seguir fins arribar al Coll de Can Mallol. Quan sortiu a una pista ampla seguiu amunt fins trobar les senyals del GR92 que les haureu de seguir fins arribar a Sta. Creu d'Olorda. Si mireu el track que hem fet nosaltres veureu que ens vam desviar abans per un corriol a la dreta i per tant vam fer més volta, a favor, que era un corriol molt bonic pel mig del bosc.

Avui hi havia "batuda" del porc senglar a la zona de St. Just, això ens ha obligat a canviar els nostres plans i fer l'arribada a Molins per la pista de Can Portell i Can Ribes.
Passat Can Ribes hi ha un descens llarg i pronunciat per una pista ample de terra, passarem per Can Vilagut, una gran finca amb instal·lacions per cavalls i un tancat pels bens. Abans d'arribar a Castellciuró (153 mt) hi ha un desviament (indicat en un pal) que porta a l'ermita de St. Pere Romaní i el coll de Can Cuiàs, a tocar de Vallvidrera. Seguim cap el castell i en lloc d'anar a la dreta per la carretera anem a l'esquerra seguint un pal que diu Molins de Rei. (atenció, agafeu el corriol de la dreta de terra i no l'encimentat de l'esquerra, haureu de tornar enrere doncs no té sortida). Sortim al carrer Esperanto de Molins de Rei. Seguim tot recte avall fins arribar al pavelló poliesportiu, girem a l'esquerra i just davant el pavelló hi ha un pont que creua per sobre les vies del tren. A mà esquerra ja veurem l'estació (45mt).
Hem fet 12,14 km.

Estació de Rodalies : Molins de Rei, tren direcció Terrassa a les 13:02, transbordament a Cornellà amb línia de Trambaix (línies T1 i T2) o bé el metro (L5)

Temps total amb parades : 4 h.